"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Еленовка ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі 

Коммунальное государственое учереждение "Общеобразовательная школа села Еленовка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"


Әлеуметтік желі

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Оқушылардың ыстық тамақтануының пайдасы туралы

Күнделікті тамақтану-адамның табиғи қажеттілігі. Бұл процесссіз адамдар толыққанды өмір сүре алмайды және дами алмайды. Алайда аз адамдар тамақтану режимі мен сапасы туралы ойлайды.

Көптеген таңертең кофе ішеді немесе таңғы ас емес. Егер түскі ас ішсе, онда көп жағдайда-ең жақын фаст фудынан хот-догтар немесе гамбургерлер. Түскі асқа уақыт жоқ кезде, кептірілген нан, шоколад, печенье бар. Ал кешке ғана біз үй тамағын толық жеуге болады. Бұл ретте кейбір адамдар, тіпті үйде де дұрыс тамақтануды жалғастырады. Сорпа орнына олар тез дайындалатын кеспе жейді, ал ет пен көкөніс гарнирінің орнына қыздырылған пицца. Мұндай өнімдерді үнемі пайдалану және тамақтану режимін сақтамау денсаулыққа үлкен зиян келтіреді. Бұл қалай жұмыс істейді? Егер автокөлікті сапасыз бензинмен толтырса, онда ең жақсы жағдайда ол жарты жолды кебеді,ал ең нашар жағдайда-қозғалтқышты жуып, қымбат жөндеуді төлеуге тура келеді. Шамамен адам ағзасымен бірдей. Теңгерімсіз тамақтануға байланысты көптеген аурулар пайда болады: атеросклероз, гастрит, семіздік, бүйрек жеткіліксіздігі, қант диабеті. Сыртқы түрі нашарлайды: шаш секіріп немесе құлап, тырнақ қабаты, безеу пайда болады. Әдетте нашар көңіл-күйді адамдар тұқым қуалаушылық, қолайсыз экологиялық жағдай, шаршау деп санайды. Ал дұрыс тамақтану-денсаулықтың көптеген мәселелерінің алдын алу.

 

Дұрыс тамақтану негіздері

 

Жаңа технологиялардың арқасында, өнімдерді дайындау кезінде бояғыштар, хош иістендіргіштер, консерванттар, дәм күшейткіштер және басқа да зиянды заттар пайдаланылады. Кейде біз тіпті тамақ ішетінімізді білмейміз. Көптеген адамдар жарнама чипсы, шоколад, газдалған сусындарды жейді. Дұрыс тамақтану дегеніміз не? Кейбір адамдар қателесіп оны қатты диетаға және көптеген шектеулерге теңестіреді. Алайда, тамақты тиімді қабылдау адамның зиянды өнімдерден ерікті түрде бас тартуын болжайды. Теңдестірілген тамақтану негіздері алғашқы қауымдық қоғамда пайда бола бастады. Адамдар алауда жануарлардың етін дайындады, гарнир ретінде жабайы көкөністерді қолданды, ал шөлді өзен суымен шайырды. Қазіргі адам өзінің алғашқы ата-бабаларына қарағанда өнімдердің әлдеқайда көп таңдауына ие, сондықтан мәзір оңай болады. Дұрыс тамақтануды өз бетінше ұйымдастыру үшін маңызды ережелерді сақтау керек:

* Таңғы ас өткізбеңіз. Бұл таңертеңгілік қабылдау тамақтан күллі организмге энергиясы. Біздің көңіл-күйіміз, жұмыс қабілеттілігіміз және тіпті күні бойы көңіл-күйіміз таңертең жеп жатқанымызға байланысты.  Таңғы ас: ботқа, қаймақ қосылған сүзбе, омлет, көкөніс салаты бар ақ пісірілген ет. Халықта таңғы ас патша сияқты, яғни өте тығыз. Ханзада сияқты тамақтану – аз жеуге, бірақ кешкі ас жақсы.

* Тамақтану режимін ұстану. Күніне бес рет жақсы және пайдалы. Таңғы ас пен түстен кейін екі-үш сағаттан кейін тағамдар: жемістер, йогурт, дәмдеуіштер жасау керек. Осылайша, сіз зат алмасуды жақсартып, ас қорыту жүйесіне жүктемені азайтасыз.

* Көп су ішу. Әр күні сегіз стақан таза су ішу керек. Ол жеткіліксіз болған жағдайда дұрыс тамақтануға әсер етпейді, себебі метаболикалық процестер баяулайды, ағза босаңсады, тез шаршағыштық пайда болады. Судың негізгі бөлігін кешке дейін ішу ұсынылады. Бірінші стакан су тәбетті ояту және ағзаны ас қорытуға дайындау үшін таңғы асқа жиырма минут бұрын қолданылады.

* Жемістер мен көкөністер бар •  Олар ағзаны қанықтыратын және ішектің жұмысын қалыпқа келтіретін талшықтар, минералды заттар, витаминдер бар. Көкөністерді бумен дайындау немесе шикі күйінде пайдалану керек. Түскі ас немесе кешкі ас кезінде олар жақсы. Жемістерді таңертең аш қарынға жеуге болмайды. Олар ұйқы безінің инсулинін және асқазанның шырышты тітіркендіретін қышқылдарды күшейтетін қантты көп қамтиды. Нәтижесінде қандағы қант деңгейі төмендеп, күшті әлсіздік пайда болады. Асқазанның қышқылдармен тұрақты тітіркенуі гастрит себептерінің бірі болып табылады. Жемістер негізгі тағамдардың арасындағы дәм ретінде пайдалы болады.

* Қышқыл сүт өнімдерін қолдану. Дұрыс тамақтану айран, сүт, ряженка, ірімшік жоқ. Бұл пайдалы өнімдер ағзаға қажетті дәрумендерге, майларға, ақуыздарға, көмірсуларға бай. Олардың тұрақты қолданылуы иммунитетті нығайтады және денсаулықты жақсартады. Ұйықтар алдында йогурт немесе айран ішу өте пайдалы.

* Артық емес. Әсіресе күні бойы зиянды емес, кешкі ас кезінде тамақтардың үлкен санымен "өтеу" таңғы ас пен түскі ас. Ас қорыту жүйесінің ауруларына, артық салмақ пен семіздікке әкеледі. Тамақты баяу, аз мөлшерде ішу керек, мұқият шайнау керек, ал үстелден шығып, аштықты жеңіл сезіну керек. Сондай-ақ, теледидар немесе компьютер алдында жеуге болмайды.

* Майлы етті болдырмау. Мысалы, қой мен шошқа етін құс еті немесе сиыр еті ауыстырған дұрыс. Ет пісіруге, пісіруге немесе буға пісіруге болады. Мұндай сорпа немесе көкөніс гарнирі бар тамақты түскі асқа жейді. Ет картоп, макарон, жарма жеуге болмайды. Ерекше сорпа. Майлы кәуап пен ысталған тағамдарды азайту керек.

Пайдалы және зиянды тағам

Азық-түлік құрамына әр түрлі заттар кіреді. Олардың біреуі денсаулыққа пайдалы әсер етеді, басқалары ағзаны зақымдайды. Теңдестірілген тамақтанудың негізгі міндеті-рационды алу, пайдалы тағаммен байыту және зиянды тағамдарды болдырмау. Мысалы, жарма мен ботқа күрделі көмірсулар бар. Олар ағзаны қуатпен қанықтырады және ұзақ уақыт бойы молшылық сезімін қамтамасыз етеді. Ақуыздар мен пайдалы көмірсулар бұршақ, жасымық, бұршақ және басқа да бұршақ бай. Жидектер-витаминдер мен табиғи антиоксидант. Жаңа піскен жасыл, шалғам, қырыққабат, балдыркөк, пияз өте пайдалы. Амин қышқылдары мен ақуыздар сүт өнімдерінде, жұмыртқаларда, майсыз еттерде, балықтарда, теңіз өнімдерінде болады. Пайдалы майлар құрамында тазартылмаған өсімдік майлары, тұқым, авокадо, жаңғақтар, зәйтүн майлары бар. Жоғарыда аталған барлық өнімдер оңай сіңіріледі және денеге пайда әкеледі. Шектеулі мөлшерде шоколад, тұз, қант, кондитерлік және ұн өнімдері, кофе, сатып алынатын шырындар, дәмдеуіштер ішу керек. Құрамында консерванттар мен түрлі қоспалар бар зиянды өнімдер: тәтті газдау, дүкеннен тұздықтар, алкоголь, фаст фуд.

Теңдестірілген тамақтанудың негізгі ережелерін сақтаған кезде сыртқы түрі жақсарады, зат алмасу және ағзаның жағдайы қалыпқа келтіріледі. Сондай-ақ салауатты өмір салтын ұстану керек: жиі серуендеу, спортпен айналысу, уақытында ұйықтау. Дұрыс тамақтану әркімге қолжетімді. Бұл күшті иммунитет пен мықты денсаулыққа деген дұрыс жол.

 

 

Жаңартылған күні: 01.01.1970 06:00
Құрылған күні: 23.01.2020 14:50

Текст